5 sposobów na to jak nie stracić na zmianach w Algorytmie Facebooka.

5 sposobów na to jak nie stracić na zmianach w Algorytmie Facebooka.

Mark Zuckerberg kilka tygodni temu ogłosił, że Facebook będzie chciał ponownie zbliżać „ludzi do siebie”…ludzi z innymi ludźmi, nie ludzi z markami. Co oznacza to dla firm? Oczywiście mniej miejsca w news feedach użytkowników serwisu.

Można powiedzieć, że Facebook wraca do swoich korzeni, wszak w tym celu został stworzony – dla budowania społeczności, skracania dystansu między ludźmi i tworzenia relacji między nimi. Trzeba przyznać, że robi to dość skutecznie, a teraz jeszcze bardziej udoskonala swój algorytm, aby posty, z którymi będziemy mieli kontakt były dla nas jeszcze bardziej wartościowe i dawały nam możliwość interakcji z ludźmi lub markami, na których naprawdę nam zależy.

Obecnie Facebook ocenia wartość publikowanej treści po liczbie reakcji, komentarzy i udostępnień. Po aktualizacji algorytmu status priorytetu zostanie przypisany postom wywołującym najbardziej znaczące interakcje, czyli przede wszystkim dyskusjom w komentarzach. Oznacza, to że pierwszeństwo będą miały posty inspirujące do dyskusji, angażujące odbiorcę, tzn. takie, które faktycznie go zainteresują, zwiększając poziom interakcji danego użytkownika z treściami, które do niego docierają.

Facebook zapowiada również, że ta zmiana zwiększa udział, w feedach odbiorców, postów znajomych i rodziny, ograniczając tym samym ilość treści publicznych od wydawców i firm.

Czy obecność firm na Facebooku ma jeszcze sens?

Tak, pod warunkiem, że będzie ona naprawdę wartościowa i angażująca. Nie przejdą już clickabajtowe banały lub treści czysto informacyjne. Obecna zmiana jest faktycznie zmianą na lepsze i nie trzeba się jej obawiać. Jest dobra z tego względu, że zweryfikuje nasze dotychczasowe działania i faktycznie stracą marki, ale tylko te, które nie przykładały się do poziomu publikowanych treści. Jeżeli nie przekonuje cię ten argument zobacz co jeszcze możesz zrobić, aby skutecznie docierać do twoich odbiorców.

  1. Opcja „obserwuj najpierw”

Zachęcaj użytkowników, aby wybierali opcję „obserwuj najpierw”, dzięki temu będziesz mieć pewność, że zobaczą oni wszystkie twoje posty. Jest to też świetna opcja z perspektywy odbiorcy. Pozwala bowiem nie stracić, w gąszczu wielu informacji, tego, co dla nas naprawdę cenne.

  1. Live Stream

Relacje live wywołują zdecydowanie więcej komentarzy niż zwykłe treści. Angażują do merytorycznej dyskusji na temat poruszanego problemu, dlatego Facebook będzie traktował je jako szczególnie wartościowe.

  1. Wydarzenia

Twórz wydarzenia. Facebook docenia angażowanie społeczności poprzez organizowanie wydarzeń. Zwróć uwagę na to, że dużo większą skutecznością cieszą się niestandardowe wydarzenia, wnoszące jakąś wartość dodaną dla ich uczestników.

  1. Grupy

Twórz i angażuj społeczność w grupach. Tutaj Facebook wciąż nie ucina zasięgów. Co więcej, uruchomił właśnie program grantowy mający na celu rozwijanie tych działań.

  1. Crowdsourcing

Pozwalaj wypowiedzieć się twojej społeczności, np. poprzez konsultowanie niektórych pomysłów. Sprawi to, że twoi odbiorcy poczują, że mają wpływ na kształtowanie się ich ulubionej marki, przez co bardziej się z nią zwiążą.

Na początku napisałem, że zmiany Facebooka oznaczają mniej miejsca dla marek w news feedach odbiorców. Paradoksalnie może to oznaczać więcej miejsca dla twojej firmy, pod warunkiem, że to, co publikujesz naprawdę angażuje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *